Bliv synlige på en af verdens største salgsplatforme
Kunne I godt tænke jer at blive mere synlige digitalt? Når det kommer til digital markedsføring, er der mange måder at gå til opgaven på. Hvis ikke I har en ansat specifikt til markedsføring, kan det være svært helt at gennemskue, de mange forskellige steder, I kan annoncere på – men et godt sted at starte kan være Amazon, hvis I har salg for øje.
Amazon vinder mere og mere indpas i Danmark, og i dag er det blandt de platforme, der bliver søgt mest på. Når du tænker på søgemaskiner, er det formentlig Google og lignende, der først kommer op, men når det kommer til salg, er Amazon listet højt. Derfor kan I med fordel tage et nærmere kig på Amazon Ads. Her er tale om målrettede annoncer, der er udformet specifikt til netop den platform – for algoritmen på Amazon er forskellig fra for eksempel den på Google.
Hvordan laver man gode Amazon Ads?
Hvis I skal have lavet Amazon Ads, der virkelig kan noget, kan I med fordel prøve at række ud til et marketingbureau, der har speciale i netop digital promovering. Her vil I blive rådgivet til, hvordan en annonce skal bygges op, så den giver bedst mening. Det vigtigste ved Amazon er, at I kan skabe blikfang. I skal kunne vise jeres vare på det første billede, og man skal vide, hvad der er tale om, alene ud fra titlen.
Der er forskel på, hvordan virksomheder sælger på Amazon. Nogle sælger direkte fra siden, mens andre bliver ledt videre til jeres egen hjemmeside. Disse ting vil I kunne kigge nærmere på – det vigtigste er, at I får øget trafikken til jeres varer, så I kan se, at der er noget ved at indrykke annoncer. I kan overveje, om I eventuelt vil have annoncer på flere forskellige søgemaskiner, så I rammer forskellige målgrupper.